vrijdag 27 augustus 2010

ZESTA.BE

Vlaamse Media Maatschappij lanceert zesta.be
een culinair inspiratieplatform

Dat de Vlaming een Bourgondiër is en het culinaire hoog in het vaandel draagt is geen geheim. Als op en top Vlaamse zender heeft vtm dan ook steeds al bijzonder veel aandacht gehad voor het culinaire en alles wat daar rond hangt. Zeker de afgelopen jaren is het succes en de impact van culinaire programma’s bij vtm bijzonder groot geweest: ‘SOS Piet’, ‘Mijn Restaurant’, ‘De Beste Hobbykok van Vlaanderen’, ‘MasterChef’ … stuk voor stuk succesprogramma’s die vaak ook buiten het scherm een eigen leven gaan leiden.
Toch geven vele mensen aan dat ze vaak nog op hun honger blijven zitten als ze zelf aan de slag willen gaan in de keuken of als ze op zoek willen naar inspiratie of bijkomende informatie rond eten maken, uit eten gaan, culinaire beleving in het algemeen. Het internet biedt een enorme schat aan informatie maar die zit erg verspreid. Eén plek waar al deze info verzameld is, bestaat nog niet. Vandaar zesta.be.
Uit onderzoek van juli dit jaar blijkt namelijk dat het internet een zeer belangrijke bron van inspiratie en informatie is. Meer dan 60% van de ondervraagden gaf aan dat ze de afgelopen maanden online informatie hebben opgezocht over koken en voeding en bijna 40% heeft al eens iets gemaakt wat hij op tv of op een site heeft gezien.
Zesta.be wil vanaf dit najaar een online thuishaven worden rond culinaire beleving in al zijn facetten. Zesta.be helpt zowel de beginners een handje met hun eerste stappen in keuken alsook meer ervaren hobbykoks. Met recepten, inspirerende tips maar ook met commentaren van zowel chefs als de gebruikers zelf. En het gaat verder dan enkel recepten uiteraard. Ouders vinden er inspiratie voor gezond ontbijten en voor verjaardagsfeestjes, je vindt er voorbeelden van tafeldecoratie, culinaire cadeautips … en uiteraard veel videofragmenten. Zo kan men op zesta.be terecht voor dagelijkse tips van chef Piet Huysentruyt en nog veel meer …
Directeur generaal Peter Quaghebeur: “Niet alleen is vtm de thuishaven van de meest succesvolle culinaire programma’s … ook qua beleving buiten het scherm heeft de Vlaamse Media Maatschappij de afgelopen jaren heel wat expertise opgebouwd. Voor ons is het dus een zeer logische en natuurlijke stap om al deze informatie te groeperen en uit te bouwen op één platform: zesta.be. Bovendien past zesta.be perfect binnen onze diversificatiestrategie. Naast de zendersites iWatch.be en puntavista.be zal zesta.be het online aanbod van de Vlaamse Media Maatschappij versterken en verrijken … en dat zowel naar het grote publiek als naar adverteerders”.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten