woensdag 5 oktober 2011

Frank Haasnoot verdedigt Nederlandse eer op World Chocolate Masters

Alles op alles voor de eerste plaats
Dutch Chocolate Master Frank Haasnoot heeft de afgelopen maanden hard getraind voor maar een doel: gekroond worden tot World Chocolate Master in Parijs. Over twee weken gaat hij het gevecht aan met achttien mondiale toppers. Het vertrouwen is goed: Frank gaat voor niets minder dan goud. "Ik heb het niet te gek gemaakt, want ik houd van eenvoud. Ook qua smaak ben ik niet te excentriek gegaan. Ik heb het vooral gezocht in goede smaken en bereiding."
Op de WK moet Frank Haasnoot in 8,5 uur tijd een kleiner showstuk, 48 bonbons, 2 chocoladetaarten en 6 desserts op bord produceren en presenteren aan de jury. Een dag eerder krijgt Haasnoot 3 uur de tijd voor het maken van het grote showstuk.

Over Dobla
Dobla helpt klanten hun patisserie en desserts mooier en uniek te maken. Daartoe biedt Dobla een assortiment chocoladedecoraties van ongekend niveau. Zowel restaurants, patissiers, als taart- en dessertfabrikanten kunnen rekenen op kennis en producten om hun patisserie en desserts naar een hoger plan te tillen. Sinds juli 2011 heeft Dobla ook een flagship store in Alkmaar.
Dobla BV The Netherlands
www.dobla.com

Nederlands beste chocolatier staat aan de
vooravond van misschien wel de belangrijkste
wedstrijd in zijn loopbaan. Als winnaar van de
Dutch Chocolate Masters vorig jaar neemt hij van
19 tot en met 21 oktober voor de tweede keer deel
aan het wereldkampioenschap voor chocolade
kunstenaars. De locatie (Parijs) is hetzelfde, de
verwachting zeker niet. Nam Haasnoot vier jaar
terug genoegen met plaats vier, dit keer is alles
minder dan de hoofdprijs teleurstellend. De Executive
Pastry Chef van Dobla reist met vertrouwen af
naar de Franse hoofdstad. ‘Ik sta er goed voor.
Ik heb de afgelopen maanden grote stappen
gemaakt. Het is een wereld van verschil. Het
niveau is van een acht naar een tien gegaan.’
Vanzelf ging het niet. Maandenlang heeft
Haasnoot vele tientallen uren getraind.
‘Elke ochtend, avond en in het weekend als
ik uurtjes over had, heb ik getraind. ‘ Hij geeft
toe, het is niet altijd gemakkelijk om die
discipline op te brengen, maar het heeft
geholpen: ‘Ik ga het beste stuk maken dat
ik ooit heb gemaakt. Ten opzichte van de
voorronde 2010 is alles gefinetuned ‘ De taart is strakker, de bonbons hebben mooiere technieken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten