maandag 26 mei 2014

KOKSGILDE 3.000 LEDEN!

Marco Harleman is onlangs als drieduizendste lid van het Koksgilde ingeschreven. Hij kreeg daarvoor een lunch in een sterrenrestaurant aangeboden. Marco: “Ik vind het geweldig dat ik nu lid ben, want vele collega-koks in opleiding zeggen dat je er heel veel plezier van hebt. Mijn moeder heeft me het lidmaatschap cadeau gedaan en dan is het helemaal fantastisch dat ik nu mag lunchen in een sterrenrestaurant. Dat was al een tijdje een grote wens van me. Ook leuk is dat er een filmpje gemaakt is in mijn leerbedrijf  van de overhandiging van de sterrencheque. Kijk maar op www.koksgilde.nl.”

Toine Smulders, SVH Meesterkok en patron-leermeester van Marco in Villa Copera in Tolkamer: “Marco is een hartstikke leergierige en leuke leerling. Zo’n lidmaatschap van het Koksgilde past helemaal bij hem. Hij is nu automatisch geabonneerd op Culinaire Saisonnier, Pâtisserie&Dessert en KoksKoerier en kan gebruik maken van Gastronomixs.com. Het Koksgilde heeft zich de laatste jaren geweldig ontwikkeld. Natuurlijk ben ik ook zelf lid. Ik vind sowieso dat vooral jonge koks tijdens of na hun opleiding lid moeten zijn van dit gilde, omdat je dan lekker bijblijft in je vak en in een mooi netwerk van koks zit”.

Theo van Rensch, president Koksgilde en eveneens SVH Meesterkok: “Het Koksgilde is de afgelopen 5 jaren sterk veranderd. 45% van de leden is jonger dan 30 jaar en 80% beneden de 50 jaar. We zijn dus een hele jonge club, wat veel koks denk ik niet weten. We groeien enorm, zowel qua jonge koks als chef-koks en dat komt simpelweg omdat we heel veel bieden voor het lidmaatschapsgeld. Het levert je veel meer op dan dat het je kost en het wordt alleen maar beter. Ik vind dat koks die bij willen blijven in hun vak, zeker nu de leden sinds vorig jaar nu ook een abonnement op gastronomixs.com krijgen, lid zouden moeten zijn. Je kunt alle voordelen lezen op www.koksgilde.nl. In mijn periode als president heb ik het streven uitgesproken om tot 4000 leden te komen”.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten