dinsdag 26 oktober 2010

VILLAGE SAISONNIER, hét samensterkconcept

In februari 2010 voerden we de pilot uit voor een nieuw concept. Het resultaat was dermate "explosief bevredigend" dat we er volop mee doorgaan.

 Wij, en velen met ons, hebben genoeg van de traditionele beursdeelnames waarbij iedereen passief als een spin in zijn web wacht tot het juiste vliegje voorbij komt. Ik ben er stellig van overtuigd dat je je in de toekomst als leverancier anders moet gaan presenteren: dynamisch, met ophef, er moet iets gebeuren, er moet röring zijn. Bovendien moet je je als leverancier van topproducten onderscheiden van de massa die op een beurs aanwezig is en je juiste doelgroep aanspreken. En ook: crossmarketing en win-win. Vandaar mijn nieuwe concept.
Dit concept bestaat uit een eigen dorp op de horecavakbeurs HorecaEvenTT in het nieuwe beursgebouw op het TT-circuit in Assen. In het dorp, dat toegankelijk is via enkele dorpspoorten, is steeds wat te beleven. Op het dorpsplein staat een grote eilandkeuken opgesteld waarin continu demo's worden gegeven door topchefs. Pâtissiers en chocolatiers geven hun demo's in een aparte pâtisseriekeuken. Het dorpsplein wordt verder ingenomen door een terras waar veel gastvrijheid wordt geboden, zelfs met live muziek op de achtergrond. Rondom het plein zijn de stands van leveranciers opgesteld. 
Le Village Saisonnier, het is werkelijk een prachtconcept. Er is geen toegangsbeleid voor bezoekers, iedereen mag het dorp binnen. De dorpspoorten zorgen er echter voor dat er een psychologische drempel is waarover alleen degenen komen die zich aangesproken voelen: onze doelgroep van het professionele culinaire segment.
Omdat er continu demo's worden gegeven door toppers uit het vak, trekt het dorp bezoekers uit het hele land en zelfs daarbuiten. Die trek wordt nog eens versterkt doordat pal naast het dorp de bekendste vakwedstrijden van Nederland plaatsvinden, waaronder de strijd om de Wynand Vogel Bokaal.

In totaal beschikt ons dorp over 16 stands, waarvan er overigens al diverse gereserveerd zijn. We willen uitsluitend standhouders toelaten die producten presenteren welke geheel conform Saisonnier's filosofie zijn: Eerlijke producten dus. Het zal overwegend over food moeten gaan. De demokeukens zijn gericht op de in de stands aanwezige producten. De organisatie van de keukens verzorgt het Saisonnier-team.

Voor standhouders hebben we een compleet "pretpakket" ontworpen: Uniforme standbouw in zwart, met berging, antraciet tapijt, verlichting, electra. Centraal plein met twee demokeukens, gastvrijheid, live muziek, afwaskeuken, personeel, spotlights, geluid, camera en beamers, enz.
Bijgaand ziet u het grondplan zoals we de Village Saisonnier in Assen 2011 willen gaan bouwen.

HorecaEvenTT 2011 vindt plaats van maandag 7 tot en met woensdag 9 februari. Dat is direct na de European Fine Food Fair, het zal een hele klus voor ons worden.
Ik ben razend benieuwd wie er allemaal met ons mee gaat doen. Chefkok, attendeer uw beste leveranciers op deze prachtige mogelijkheid!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten