dinsdag 18 september 2012

Joachim Boudens wordt het nieuwe gezicht van Foodprint

 

Foodprint geeft zijn gastronomisch jaarboek een ‘young generation’-injectie. Als een van
de allergrootste vernieuwers van zijn generatie besliste gastheer Joachim Boudens,
eigenaar van restaurant Hertog Jan, om zijn schouders onder de verjongingskuur van
Foodprint te zetten. Joachim neemt daarmee de fakkel over van eminence grise Jan Buytaert, die de eerste drie jaar op een sublieme manier het gastronomische trekpaard van Foodprint was.
Uitgeverij mjPublishing is supertrots dat Joachim Boudens zich akkoord heeft verklaard om de krijtlijnen van Foodprint1213 en verder te helpen uittekenen. Joachim is op zijn beurt erg enthousiast om zijn eigen klemtonen en het gedachtegoed van zijn generatie in Foodprint te leggen. De weerspiegeling daarvan zal erg prominent te zien en lezen zijn in de volgende uitgave van Foodprint1213, die in maart 2013 van de persen rolt.

Joachim Boudens voorstellen is bijna een retorisch gegeven. Als mede-eigenaar van
restaurant Hertog Jan in Brugge schreef hij samen met Gert Mangeleer gastronomische
geschiedenis door in nauwelijks zes jaar tijd, als jongste ooit in België en een van de
jongste ter wereld, de felbegeerde 3 Michelinsterren binnen te halen. Joachim was in
2004 ‘Eerste Sommelier van België’ en werd in 2011 met ruime voorsprong verkozen tot
‘Sommelier of the Year’.

Voor de franstalige editie verandert er niets en blijft Guy Lemaire de drijvende kracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten