woensdag 3 oktober 2012

Gratis e-learning Gastvrijheid


AllesToegankelijk heeft in samenwerking met Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en Foodstep een gratis e-learning Gastvrijheid ontwikkeld. Zo kunnen horecaondernemers en –medewerkers leren beter om te gaan met gasten met een beperking. De e-learning wordt gelanceerd tijdens de Week van de Toegankelijkheid, de eerste week van oktober.Hoe ga je als horecamedewerker om met een gast die blind of doof is? En hoe communiceer je met iemand met een verstandelijke beperking? Ook zij moeten zich welkom voelen in hotel, restaurant of café. Toegankelijkheid in de horeca is daarvoor noodzakelijk. Projectleider Judith van Lier: ‘Bij toegankelijkheid denken mensen vaak aan het weghalen van drempels of het installeren van een lift of invalidentoilet. Maar toegankelijkheid gaat ook over gastvrijheid: hoe zorg je ervoor dat iemand met een beperking zich thuis voelt?’Juist die gastvrijheid vinden mensen met een beperking zelf de belangrijkste voorwaarde voor een prettige horeca-ervaring, zo bleek uit onderzoek van AllesToegankelijk en KHN.

Meer terugkerende gastenKHN-directeur Lodewijk van der Grinten wijst horecaondernemers op het zakelijk potentieel: ‘Uit onderzoek blijkt dat een grote groep mensen een vorm van een beperking heeft. Voor die groep is toegankelijkheid heel belangrijk. Een gast met een goede ervaring komt terug. Dat betekent dus omzetkansen voor de horecaondernemer.’

De e-learningDe e-learning Gastvrijheid behandelt verschillende soorten beperkingen. Deelnemers krijgen tips en veel goede voorbeelden (met video’s). Na het slagen voor de afsluitende toets kunnen medewerkers hun certificaat printen.Via
www.AllesToegankelijk.nl/elearning kunnen horecaondernemers en medewerkers direct én gratis aan de slag.

Meer over AllesToegankelijkIn AllesToegankelijk werken ondernemers en mensen met beperkingen samen met kennisorganisaties en de overheid om de toegankelijkheid van goederen en diensten substantieel te vergroten. 25 partnerorganisaties, waaronder KHN, zetten zich in voor de verbetering van de toegankelijkheid van producten en diensten (alles wat je kunt kopen, huren of lenen). Behalve de website is er een vraagbaak via e-mail of telefoon: info@AllesToegankelijk.nl of telefoon 0900-2882882 (5 cent per minuut).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten