vrijdag 22 oktober 2010

GaultMillau Frankrijk

GaultMillau Frankrijk heeft zijn koers stevig gewijzigd. Het meest opmerkelijk is dat de gids voortaan gratis op het internet te raadplegen is. Directrice Alexandre verklaarde in de pers dat het aanvankelijk de bedoeling was om surfers te laten betalen, terwijl ook een iPhone versie werd ontwikkeld. Daarna bleek dat het Franse publiek voor zo'n diensten niet wenst te betalen. Ook opmerkelijk is dat de papieren gids gevoelig dikker is geworden: het aantal vermelde adressen steeg van 5000 naar 7500. De directrice legt uit: Niemand schaft een gids aan om beroemde restaurants te leren kennen. Vooral wil het publiek goede adressen ontdekken waar men voor 40 euro terecht kan. Die zijn er vandaag meer en meer, vooral jonge chefs die door de groten werden opgeleid, verdienen de aandacht. Een tweede nieuwe markt die nu volop belangstelling krijgt, is die van de charme-hotels, kleine bedrijven met veel gevoel voor smaak. Het is duidelijk dat de gidsen en gidsjes zoekend zijn naar een eigen plekje onder de zon. Maar ofdat ze altijd vooraf goed nadenken, is de vraag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten