woensdag 28 april 2010

Coeur de Pigeon


Coeur de Pigeon is de naam van het nieuwe minitomaatje dat werd opgenomen in Flandria Specialty Street. Het aantrekkelijk ogende tomaatje heeft een volle en zoete smaak en is verkrijgbaar tussen april en eind november. Het eerste jaar wordt het tomaatje geteeld op een areaal van 5 000 m².
Coeur de Pigeon vormt een nieuwe tomatenvariëteit in Flandria Specialty Street. Het is een klein hartvormig minitomaatje dat los wordt geoogst met een gewicht van 10 à 12 g. Het minitomaatje heeft een zeer hoge brixwaarde (9) en smaakt dus super-zoet. “Het tomaatje werd uitvoerig getest in verschillende smaakproeven in binnen- en buitenland en wordt volmondig als zeer lekker bestempeld”, bevestigt Raf Heylen, Supervisor Verkoop bij de Mechelse Veilingen.
Het nieuwe product past in de verdere diversificatie van het Flandria-assortiment minitomaten. Daarbij gaat een bredere variatie hand in hand met topkwaliteit. De Coeur de Pigeon-tomaatjes volgen immers dezelfde strenge normen als de andere Flandria-tomaten. Ze koppelen een milieubewuste productie aan een homogene en onberispelijke kwaliteit en traceerbaarheid. Dit jaar bedraagt het areaal 50 are onder glas. Met zijn hoge brixwaarde is hij ideaal als snoepje, maar ook perfect te presenteren in verschillende gerechten. Deze tomatenspecialiteit wordt geteeld door producent Marc Pittoors uit Koningshooikt en wordt op de markt gebracht via de Mechelse Veilingen.
De commercialisering van Flandria Coeur de Pigeon loopt, zoals alle producten uit Flandria Specialty Street, in onderlinge samenwerking tussen de Flandria-veilingen, zodat er altijd aan de vraag kan worden voldaan. Coeur de Pigeon wordt los aangeboden in plastic potjes van 200 gram of 3 kg los in een tomatenkistje. De aanvoerperiode loopt van half april tot eind november. De Flandria-veilingen verwachten ongeveer 4000 kg per week. “De volledige productie wordt verkocht via bemiddeling en is dus op bestelling te verkrijgen. Commercieel lopen er al een aantal vaste programma’s met klanten voor het seizoen 2010”, verduidelijkt Raf Heylen. Voor de handel biedt dit originele tomaatjes nog twee mooie troeven: de aantrekkelijke, originele vorm en de lange houdbaarheid. Flandria Coeur de Pigeon wordt deze zomer zonder twijfel een succes in de winkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten