woensdag 25 januari 2012

Michelin breidt persteam in Benelux uit

Michelin, bandenfabrikant sinds 1889, breidt in 2012 zijn persteam in de Benelux verder uit. Naast Jessica Van de Gucht, Communication Manager en al sinds 2008 de vaste contactpersoon voor alle persrelaties heeft Michelin nu ook Corine Riem Vis aangesteld. Per 1 augustus 2011 is Corine Riem Vis gestart als Directeur Communicatie en maakt deel uit van het directieteam van Michelin Benelux. Naast haar verantwoordelijkheid voor de afdeling Communicatie is zij vanaf 1 januari 2012 de contactpersoon voor de persrelaties in Nederland.
Corine Riem Vis, 42 jaar, getrouwd en moeder van 3 kinderen, was 3,5 jaar werkzaam als manager Marketing en Communicatie bij Esri, wereldwijd marktleider in geografische informatiesystemen (GIS). Hiervoor was Corine actief bij onder meer Mercedes-Benz AG in Duitsland en Nederland, ING/Nationale-Nederlanden en SNS automotive waar zij ruime (management-)ervaring opdeed in de marketing, (after) sales en corporate communicatie. Vanaf 1 januari 2012 neemt Corine de perscontacten in Nederland over van Jessica Van de Gucht. Jessica blijft het aanspreekpunt voor alle Belgische en Luxemburgse journalisten en kan hierdoor haar relatie met deze media verder verdiepen. Beide woordvoerders worden in het persteam bijgestaan door Ellen Neukermans, die al sinds januari 2011 werkzaam is voor de afdeling Communicatie. Naast het office management zorgt Ellen voor de administratieve ondersteuning van de persevenementen in de Benelux. Voor alle reclame en
sponsorverzoeken kan men sinds 1 april 2011 terecht bij Majid Al Mahmoudi, Image &
Event Manager. Met de nieuwe directiefunctie en de verdere uitbreiding van de afdeling Communicatie (waaronder het persteam) onderstreept Michelin het belang van een goede interne & externe communicatie in de Benelux.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten